Мікроджиг на Чорному морі

Тема морського мікроджига на даний момент, на мій погляд не розкрита, і скільки я не рився в риболовецькій періодиці, то не знаходив нічого путнього з цієї теми. Тому я хочу поділитися своїм невеликим досвідом по цій темі.
Цього літа у мене була можливість двічі виїхати в Анапу, повалятися на піщаних пляжах чернорморского узбережжя і просто відпочити, скориставшись незвичайною пропозицією пригод в подарунок і половити рибу спінінгом на Чорному морі, чого до мене майже ніхто не робив. Я ще думав, чи варто мені взагалі брати спінінг на море, оскільки ультралайт і море якось не поєднувалися в моєму мозку. Але в останній момент, поборів сумніви, я взяв палицю, котушку і пару коробок з гумою, авось згодиться, про що в подальшому не пошкодував, і виїхав до Криму.
Треба відразу сказати, що мій досвід лову на мікроджиг обмежений риболовлею на Пслі і на озерах, і я спочатку навіть не припускав, що я буду робити з цією снастю на море. Перша моя поїздка була в Севастополь. Жив я біля Херсонеса, тому всі рибальські пересування проходили на його території. Насамперед, коли я туди потрапив, я пішов озирнутися, що, де і як. Якщо заходити в Херсонес, то відразу праворуч буде бухта, куди ми попрямували купатися з дружиною і дітьми.
Мене дуже порадував той момент, що бухта захищена від вітру з моря і там немає хвилі, тобто з'являється можливість безперешкодно працювати з легкими приманками. Коли я ходив уздовж берега, то мене порадувало велика кількість різної дрібної рибки. Натхненний цією обставиною, я через двадцять хвилин вже був на місці із зібраною снастю. Я поставив півдюймові твистера на 2граммовом офсет і в бій! Перші ж закидання принесли масу клювань, але ... твистера безжально об'їдалися на першій або другій проводці.

Що я вже тільки не робив, і ставив найдрібніші гачки з мого арсеналу, підганяв під них твістеркі, нічого не приносило результату. У мене закінчилося терпіння після трьох десятків зіпсованих твистеров. Я подумав - вистачить боротися з дріб'язком і пішов експериментувати на узбережжі відкритого моря.
Вийшовши туди, я побачив, що справи там йдуть зовсім не так, як в бухті. Якщо в бухті було піщане дно і спокійна вода, то тут все виглядало так - крупногалечний дно з хаотично розкиданими різних розмірів валунами, порослими рослинністю, плюс хвилі.

Да уж ... подумав я, це ж скільки тут зачепів ... але хто не ризикує, той не п'є шампанського. У контексті цих обставин я вирішив спробувати джиг в товщі води і поставив 5 грам і найдрібніше релаксовское копито жовтого кольору з чорною спинкою, оскільки в бухті найбільше клювань було саме на жовтий колір.
Загалом, ходив я, ходив, і в одному місці під час паузи відчув різкий удар, підсікання ... є! Щось на тому кінці шнура сильно впиралося і повискував фрикціон. На світ божий з'явилася пристойна зеленуха дуже красивою розмальовки. Ааааа !!! Восторг просто невимовний, переможний танець дикуна на березі, здивовані погляди відпочиваючих - що за придурок там веселиться? Але це моя перша морська риба, спіймана на мікроджиг і тому запам'яталася мені на все життя.

Показую рибу своїм домашнім і відпускаю. Адреналін просто зашкалює, тому рибалити припиняю і йду замивати цю справу з друзями пивком. На наступний день вирішую вийти з ранку. Вранці на морі краса - повний штиль, вітру немає, але і клювань немає. Кілька годин марного полоскання приманок наводять на думку, що я щось роблю не так, треба щось міняти, а що? Відкладаю спінінг і дивлюся в море. А там плавають різні рибки, але не в товщі води, а всі притискаються до дна. Була не була, вирішую поставити офсет і колупатися по дну. Через деякий час відчуваю впевнену клювання, підсікаю, що сидить. Витягаю, і бачу красиву рибу, яку я ніколи до цього не бачив.

Фотографую, кладу рибу в пакет, щоб показати будинки, продовжую в тому ж дусі. Через час знову впевнена клювання, підсікання і дубль два!

Натхненний цим, продовжую далі, трапляються кілька зеленуха, але вже іншого забарвлення, фотографую їх і відпускаю, і знову ця красива рибка. Цим хлопцям виразно до душі мікроджиг!

Треба сказати, що з морської іхтіофауни я був знайомий тільки з бичками. зеленушками і морськими собачками, а тут якась невідома риба! З різних джерел я знав, що в морі водяться такі отруйні риби, як морський йорж, або скорпена і морський дракончик і контакт з шипами на їх плавниках не приведе ні до чого хорошого. Але ця риба виглядала дуже навіть не підозріло.
Коли я прийшов додому, то показав її місцевим, і вони мені сказали, що ця риба називається ласкірь або морський карась, вона вважається дуже смачною і за її спеціально ловлять на вудки і донки на креветку. Ця обставина мене дуже порадувало. Наступний раз я вийшов на риболовлю ввечері і практично в сутінках відчув клювання і дістав з моря скорпену.

І заковтав млинець гадениш по самий вантаж! а у мене ні корнцанга, ні ножа, ні налобного ліхтаря ... пам'ятаючи про токсичних шипах морського йоржа, я акуратно за допомогою палички, знайденої на березі витягнув з пащі гачок і викинув його в море від гріха подалі.
На наступний день у мене вийшло вийти на риболовлю під вечір, і тут почалося ... буквально на другому занедбаності відчув потужний удар, підсікання, опір - кайф! Дістаю пристойних розмірів скорпену і не знаю, що з нею робити. Спасибі вчасно підійшов місцевому чоловікові, який показав мені, як знімати морських йоржів з гачка.
Робиться це в такий спосіб - треба взяти його за пащу, за одну з губ однією рукою, а іншою витягти гачок. Спочатку я хотів його відпустити, але ця людина мені сказав так - принеси його додому, візьми за пащу, ножицями обстриг плавники, почисти, і в юшку його! Юшка з морських йоржів вважається делікатесним стравою. Власне так я і зробив в той раз. Після першого йоржа попався ще один, і дуже пристойного розміру.

Завершальним акордом моєї поїздки до Криму з'явилася авторська вуха з скорпен і ласкірей на 15 персон. Ох і смакота, треба сказати, особливо під горілочку!

По приїзду назад в Суми мене ще довго хвилювали враження від морського спінінга, тим більше що через три тижні я знову повинен був бути в тих же місцях. І ось в кінці серпня я знову в тих же місцях, картина з відкушений хвостами триває. Вирішую удосконалити оснащення - на основний гачок прив'язую маленький поводок з додатковим гачком, який заряджаю в хвіст приманки з таким розрахунком, щоб ні один замах на приманку не залишилося безкарним.

Це дало дуже несподіваний для мене результат. Виявляється винуватці відкусив - аж ніяк не дрібниця, а ласкірі від 200 гр. і більше. Яке було моє здивування, коли на паузі слідував легкий стусан, і після підсічки відчувалася пристойна рибина, яка сиділа саме на маленькому задньому гачку! Правда було багато сходів через те, що маленьким гачком важко просечь щелепу ласкіря, а треба зауважити, що у нього зуби як у коня, мабуть для того, щоб розгризати мідії, крабів і т.п.
Ще цікавий випадок стався зі мною в Коктебелі. В один з вечорів я пішов джіговать морських йоржів, і вже коли повністю стемніло, щось дуже сильно вдарило приманку і після підсічки я зрозумів, що це не скорпена і після нетривалої боротьби я дістав з морських вод рибу, яку я бачив перший раз. Пізніше я з'ясував, що це горбиль - один з найбажаніших морських трофеїв! Здивуванню моєму не було меж ...

Тепер хочу зробити висновки з мого скромного морського досвіду, ні в якому разі не претендую на непогрішність, може це було просто в даному місці в даний час.
Отже:
  1. Вранці рибалити немає сенсу, все клювання відбувалися починаючи з полудня і до самої ночі. Ласкірь і зеленушка клювали днем, а скорпена переважно в сутінках і після заходу сонця приблизно до 22.00
  2. Клювання пропадав при зміні вітру, а також, якщо недалеко пропливав катер або аквалангісти.
  3. У фаворі були такі кольори - жовтий, фіолет і білий, причому абсолютно неважливо, стояв твістер або виброхвост.
  4. Експерименти показали, що рибі все одно, чи варто поводок з флюрокарбона або саморобний металевий. Клювання був однаковий при обох варіантах.
  5. Риба тримається далеко не скрізь, переважно біля великих валунів або ще будь-яких аномалій, під пірсами і т.п.
  6. Ласкірь плаває зграйками по три-чотири штуки і при затриманні або сході одного примірника потрібно було міняти місце.
  7. Діапазон ваг від двох до п'яти грам саме те. П'ятіркою відмінно працював в хвилю.
  8. З проводкою особливо експериментувати НЕ нужно.У мене найкраще працював такий варіант - різкий відрив приманки вудилищем з дна, один або півоберта котушки, пауза і так далі. На відриві підсікати багато ласкірей, причому не самих дрібних, вони просто повисали на приманки, коли вона лежала на дні.
  9. Варіанти з московської оснащенням і т.п. не працювали, очевидно що риба віддає перевагу вертикальну складову проводки.
Ось власне і все. Хотілося б усім побажати вдумливого підходу до риболовлі, тоді улов не змусить себе довго чекати!